Vetääkö ikkunoista tai ovista

Lähetä vastaus


Automatisoidun roskapostituksen estämiseksi joudut lisäämään allaolevassa kuvassa näkyvän vahvistuskoodin. Mikäli sinulla on ongelmia näkemisen kanssa, tai et muuten pysty lukemaan sitä. Ota yhteyttä sivuston Ylläpitäjään.
Hymiöt
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode on Käytössä
[img] on Käytössä
[flash] on Poissa käytöstä
[url] on Poissa päältä
Hymiöt ovat Käytössä
Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Vetääkö ikkunoista tai ovista

Vetääkö ikkunoista tai ovista

Viesti Kirjoittaja Ikkuna-asiantuntija » 14.02.2014 21:01

Yleisin syy vedon tunteeseen johtuu ilmaa vuotavista ikkuna ja ovi tiivisteistä.
Miksi ikkunoiden tiivisteet vuotavat kylmää ilmaa.
- tiiviste on menettänyt kimmoisuutensa
- tiiviste on liian ohut ikkunan väljyysvaroihin nähden.
- tiiviste on asennettu väärin.
Tiivisteiden elinkaaren pituuden sekä paksuuden mittaustavat ja oikeat asennustavat löydät www sivuiltani: Ikkunan tiivistysohje sekä Korjaustieto.fi (Ympäristöministeriö)

Ikkunan avonaiset rakenneliitokset sekä lämpöeristeiden ilmavuodot aiheuttavat myös vetoa.
Katso liitosten tiivistys eli massausohjeet: Ikkunatiivisteen ja pintamassojen asennuskohdat.

Vedon tunnetta aiheuttaa usein myös ikkunaan asennettu korvausilmaventtiili. Katso ja ymmärrä mitä veto on ja mitenkä veto vaikuttaa huoneen lämpötilaan ja asumismukavuuteen.
Katso: Veto mitä se on?

Kaikki vuotavat ikkuna ja ovi tiivisteet nostavat lämmityskustannuksia sekä aiheuttavat ikkunarakenteille kosteus- sekä vesi- ja lahovaurioita.

Ylös

cron