Eduskunnan elvytyspaketti ja ilmastopolitiikka.

Lähetä vastaus


Automatisoidun roskapostituksen estämiseksi joudut lisäämään allaolevassa kuvassa näkyvän vahvistuskoodin. Mikäli sinulla on ongelmia näkemisen kanssa, tai et muuten pysty lukemaan sitä. Ota yhteyttä sivuston Ylläpitäjään.
Hymiöt
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode on Käytössä
[img] on Käytössä
[flash] on Poissa käytöstä
[url] on Poissa päältä
Hymiöt ovat Käytössä
Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Eduskunnan elvytyspaketti ja ilmastopolitiikka.

Eduskunnan elvytyspaketti ja ilmastopolitiikka.

Viesti Kirjoittaja Ikkuna-asiantuntija » 03.02.2009 10:59

Eduskunnan elvytyspakettista pitäisi korvamerkata rahaa nykyisten kiinteistöjen ergiasäästötoimenpiteille. Kansallisena ilmastopolittisena tekona lämmitys- viilennysenergiasäästöt vähentäisi luonnonvarojen käyttöä ja pienentäisivät hiilidioksidipäästöjä.
Valtio sekä kunnat voisivat olla tiennäyttäjinä, teettämällä omissa kiinteistöissään energiasäästöremontteja. Työllistävä sekä edullisin tapa on tiivistää kiinteistön liitosrakenteet sekä ikkunat ja ovet. Tiivistystoimien kustannukset tulisivat takaisin moninkertaisina lämmitysenergiasäästönä. Tiivistämällä kiinteistöjen liitosrakenteet saavutetaan 10-20 % energiasäästö. Käyttämätön energia on halvinta energiaa sekä tiivistämällä saavutetaan lämmitysenergian hyötykäyttö.

Ylös

cron